"Ένα αυγουστιάτικο ηλιοβασίλεμα ολόκληρο το νησί η Κρήτη μας, χορεύει στους μοναδικούς ρυθμούς της. Η κύρια εκδήλωση πραγματοποιείται στο βασικό οδικό άξονα της Κρήτης, Χανιά- Άγιος Νικόλαος μήκους 200000 μέτρων.

Ξεκινάει με αργό πεντοζάλη από 250.000 και...

πλέον χορευτές και ακολουθούν οι Κρήτες και οι «Φίλοι της Κρήτης» μέσω των κατά τόπους ή όχι σωματίων των σε όλη την Ελλάδα, σε όλο το πλανήτη από Νέα Ζηλανδία έως Αλάσκα, Καναδά και από Γροιλανδία έως Ανταρτική. Η εκδήλωση στο νησί θα κλείσει στο νησί τη νύκτα αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης η Κρήτη, ο «Πλανήτης Κρήτη», στέλνει μηνύματα αγάπης και συναδέλφωσης σε όλους τους λαούς της γης καλώντας τους να χορέψουν και να γίνουν ΕΝΑ μαζί της.

Σκοπός η καθιέρωση κάθε χρόνο «Μέρας χορού των λαών του πλανήτη μας» προσελκύοντας και αξιοποιώντας το ενδιαφέρον των διεθνών ειδησεογραφικών καναλιών από τη μοναδική σε πλανητικό επίπεδο εκδήλωση.

Για περισσότερες πληροφορίες μπείτε στο http://www.200000.gr/main_page.php

ή στο group του facebook http://www.facebook.com/group.php?gid=247381429147&ref=search&sid=643422147.258370729#!/group.php?gid=247381429147"

http://www.entercity.gr






ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Μια «Κρητικοπούλα» σε ρυθμούς πεντοζάλη και βαλς
Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου 2012 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ





ΤΗΣ ΓΙΩΤΑΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
Σε μια προσπάθεια να επιβεβαιώσει τον εθνικό της ρόλο, η Εθνική Λυρική Σκηνή φέρνει στη Θεσσαλονίκη μια επίκαιρη ιστορία για τον έρωτα και την επανάσταση στα χρόνια της Ενετοκρατίας, που παντρεύει την πόλκα και το βαλς με τον πεντοζάλη. Πρόκειται για την κωμική όπερα, σε τρεις πράξεις, «Η Κρητικοπούλα» του Σπύρου Σαμάρα (ποιητικό κείμενο των Νικολάου Λάσκαρη και Πολύβιου Δημητρακόπουλου) που ανεβαίνει από αύριο μέχρι και τις 25 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Συμπράττει η Συμφωνική Ορχήστρα δήμου Θεσσαλονίκης.
Τη δυναμική της συνεργασίας φορέων υπογράμμισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΜΜΘ, Γιώργος- Εμμανουήλ Λαζαρίδης: «Μετά από πολλά χρόνια πετυχαίνουμε την παρουσία της ΕΛΣ στη Θεσσαλονίκη. Σε τόσο ζόρικους καιρούς βρίσκουμε τη θέληση και την τόλμη για ένα τέτοιο εγχείρημα». Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ, Μύρων Μιχαηλίδης, διευκρίνισε: «Με τη συνεργασία αυτή επιβεβαιώνουμε τη σημασία του πρώτου συνθετικού μας, με την παρουσία μας και εκτός Αθήνας στο πρώτο μεγάλο ταξίδι. Η ''Κρητικοπούλα'' υπήρχε στα ντουλάπια της ΕΛΣ. Δυστυχώς η μοίρα της είχε μια δυσάρεστη τύχη. Παρά την επιτυχία της, όταν πρωτοανέβηκε το 1917 και μάλιστα ενώπιον του Βενιζέλου, ο θάνατος του Σαμάρα είχε ως αποτέλεσμα να μην παίζεται. Ηταν ένα από τα τελευταία έργα του, στην αναβίωση του οποίου ο σκηνοθέτης Πέτρος Ζούλιας κατάφερε να το κάνει ζωντανό και σύγχρονο. Είναι χαρακτηριστικό όταν κάποια στιγμή στην παράσταση οι Κρήτες ζητούν ένα μεσοπρόθεσμο δάνειο από Ενετούς. Είναι ένα έργο πολύ σημαντικό, με σασπένς, μια πικάντικη ιστορία, όπου η πρωταγωνίστρια μεταμορφώνεται σ' άντρα, και το οποίο συνδυάζει την ελληνική λόγια παράδοση -υπάρχει ακόμα και πεντοζάλης- με τη βιεννέζικη».
Επίκαιρη, με ρυθμό
«Μια όπερα που κινείται, μια όπερα με ρυθμό και εξέλιξη» τη χαρακτήρισε ο σκηνοθέτης της παράστασης Πέτρος Ζούλιας, ο οποίος διευκρίνισε για την επικαιρότητα του έργου: «Υπάρχουν πολλά μηνύματα που αποδεικνύονται σύγχρονα. Υπήρχε Ενετοκρατία, λαμβάνονταν αντιλαϊκά μέτρα, η Κρήτη υπέφερε, περνούσε κρίση και θελήσαμε να ζωντανέψουμε την ιστορία χωρίς αγωνίες μοντερνισμού, αλλά πατώντας στην επικαιρότητά της». Ο Ηλίας Βουδούρης, που διευθύνει τη Συμφωνική Ορχήστρα του δήμου Θεσσαλονίκης, σημείωσε: «Τη θεωρώ κωμική όπερα αν και έχει στοιχεία οπερέτας. Το β' μέρος έχει βαλς και πόλκα, αλλά και ένα κρητικό φινάλε, ενώ αποδεικνύεται πόσο μεγάλος συνθέτης ήταν ο Σαμάρας, αφού πετυχαίνει μια απλή και εύληπτη μουσική γλώσσα». Στο πλαίσιο της παράστασης, σε συνεργασία με το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης και το συλλέκτη Πέτρο Παπακυριακού, φιλοξενείται η αναπαράσταση ενός φωτογραφικού ατελιέ του 1898 στο χώρο του φουαγέ του ΜΜΘ.